3 tipy, ako si udržať poriadok v pracovných kontaktoch
Kontakty sú základným kameňom každého CRM systému. Postupom času sa vám v nich môžu nazhromaždiť stovky či tisíce mien a firiem. Bez toho, aby ste sa v tomto množstve údajov vyznali, stráca váš CRM systém význam. Poďme sa preto pozrieť, ako si v kontaktoch udržať poriadok.
Možností ako si udržať poriadok v kontaktoch je viacero a záleží od funkcií CRM systému, ktorý používate. V tomto článku sme vybrali funkcionality, ktoré by sa mali nachádzať v každom CRM.
Vyberte zodpovednú osobu (vlastníka)
Ak chcete v kontaktoch udržať poriadok, vybrať zodpovednú osobu (vlastníka) kontaktu by mal byť váš prvý krok. Zodpovedná osoba sa bude starať aktualizáciu kontaktných údajov, tagovanie, komunikáciu a predovšetkým udržiavanie dlhodobých dobrých vzťahov s kontaktom.
Používajte tagy
Tagy dokážu byť pri udržiavaní poriadku v kontaktoch neoceniteľné. Skôr, než sa do tagovania pustíte, je dobré dohodnúť si systém, ako to budete vy a vaši kolegovia robiť. Ak bude každý používať tagy podľa svojho uváženia, môže sa stať, že z vášho adresára sa stane jeden veľký a nepoužiteľný zhľuk kontaktov.
Jedným z našich odporúčaní preto je, aby nové tagy vytvárala vždy jedna osoba (nazvime ju manažér kontaktov). Manažér by mal rovnako zaviesť systém, ako tagy používať, prípadne aké tagy by mal každý kontakt obsahovať.
Udržujte kontaktné údaje aktuálne
O aktuálnosť údajov by sa mala starať osoba, ktorá za konkrétny kontakt zodpovedá. Tá by mala v prvom rade zabezpečiť, aby mal každý kontakt vyplnené všetky kontaktné údaje. Okrem základných informácií (vzťah, adresa, telefón či e-mail) je vhodné doplniť aj ďalšie údaje, ktoré sú podstatné pre váš biznis.
Praktickým a často podceňovaným údajom je dátum narodenia, ktorý môžete využiť na to, aby ste zákazníkovi raz za rok poslali drobnú pozornosť.
Vyššie uvedené tipy vám umožnia ľahko udržať v kontaktoch poriadok bez ohľadu na to, či ich máte 100 alebo 1000. Poriadok však treba udržiavať priebežne — nie je totiž nič horšie, ako to robiť len občas a nárazovo. Aj preto vám odporúčame, aby ste s CRM začali čím skôr — aj keď ho budete zatiaľ používať len na jednoduchú evidenciu kontaktov.
08. marca 2017
Tagy, jednoduchá cesta pre poriadok v kontaktoch
Tagy v CRM systémoch sú malá nenápadná funkcionalita. O čo nenápadnejšie sú, o to väčší úžitok majú pri udržiavaní poriadku v kontaktoch. Ich používanie však musí podliehať niekoľkým základným pravidlám, aby ste sa neskôr nestratili v mori tagov. Preto, ak sa chcete vyhnúť zbytočným komplikáciám, prečítajte si článok o tom, ako tagovať kontakty.
Obrovský potenciál. Presne to pre vašu firmu predstavuje správne vybraný CRM systém. Nato, aby ste z neho získali maximum, musíte tento informačný systém vedieť správne používať. Predstavíme si preto niekoľko cenných rád, ktoré vám pomôžu využiť CRM systém naplno.
5 pravidiel pre úspešnú implementáciu CRM systému
Máte vrásky na čele, keď sa povie implementácia CRM? Pomôžeme vám. Stačí, ak si prečítate tento článok a budete presne vedieť, ako na úspešnú implementáciu CRM systému.
Ako si udržať zákazníka s využitím CRM systému
Udržať si zákazníka má svoje výhody. Nielenže znížite náklady na reklamu, ale zvýšite aj celkový objem predaja. Ide však o náročný proces, na ktorý je dobré zavolať si pomocníka - CRM systém.
4 znamenia, kedy začať používať CRM
Niekoho biznis je stále zaseknutý v časoch dávno minulých — v dobách, kedy sa kontaktné údaje zákazníkov hľadali v otočných vizitkároch, zoznam klientov sa evidoval v kartotéke a hory papiera na pracovnom stole vydali za menší les. Tento opis môže byť prehnaný. Nič to ale nemení na fakte, že niektoré spoločnosti stále používajú zastarané technológie a metódy na riadenie vzťahov so zákazníkmi.
Publikujte na CRM.sk
Portál CRM.sk prináša novinky a tipy zo sveta obchodu a predaja. Ak máte zaujímavé informácie, ktoré chcete na našom portáli zverejniť, kontaktujte nás.