4 znamenia, kedy začať používať CRM
Niekoho biznis je stále zaseknutý v časoch dávno minulých — v dobách, kedy sa kontaktné údaje zákazníkov hľadali v otočných vizitkároch, zoznam klientov sa evidoval v kartotéke a hory papiera na pracovnom stole vydali za menší les. Tento opis môže byť prehnaný. Nič to ale nemení na fakte, že niektoré spoločnosti stále používajú zastarané technológie a metódy na riadenie vzťahov so zákazníkmi.
Môžete si myslieť — načo hasiť, čo vás nepáli, veď váš biznis funguje aj bez akéhosi CRM systému. Pozrime sa teda spoločne na to, kedy začať CRM používať.
Viac ako jeden zamestnanec komunikuje so zákazníkmi
Najlepšia cesta ako sa zdiskreditovať pred zákazníkom je, ak s ním komunikujú dvaja zamestnanci bez toho, aby mali o zákazníkovi prehľad. Ak zákazník zavolá štyrikrát za týždeň na zákaznícku linku a vždy bude musieť vysvetľovať svoju situáciu, určite nebude nadšený.
Dobrý CRM systém vám umožní mať každú interakciu so zákazníkom vzdialenú len na niekoľko klikov. Vďaka tomu budete vedieť, kedy ste s ním komunikovali a čo ste s ním vy alebo vaši kolegovia riešili.
Používate viacero programov na interakciu so zákazníkmi
Na odoslanie e-mailu vám slúži jeden program, na vystavenie faktúry ďalší, iný na manažment projektov alebo evidenciu obchodov. Jednoducho, ak vás unavuje vkladať tie isté údaje do rôznych programov, nastal čas, kedy začať používať CRM. Moderné CRM v sebe ukrýva veľa rôznych funkcií, ktoré obmedzia používanie iných softvérov na minimum.
Odchádza vám zamestnanec
Odchod zamestnanca môže pre vašu firmu znamenať katastrofu. Najmä, ak mal na starosti strategickú oblasť, ako napríklad predaj alebo zákaznícky servis. Nielenže musíte nájsť nového zamestnanca, aleb musíte rozlúštiť poznámky, ktoré vám po odchádzajúcom zamestnancovi ostali.
Ak vám z podobnej predstavy behá mráz po chrbte, zaobstarajte si CRM systém. Ten sa postará o to, aby ste mali všetky údaje uložené centrálne, na jednom mieste. Nový zamestnanec tak bude môcť vďaka CRM systému pokračovať tam, kde odchádzajúci zamestnanec skončil.
Informácie o zákazníkoch máte uložené v tabuľkách
Uchovávať informácie v tabuľkách je super. Teda dovtedy, pokým ste sám. So stúpajúcim počtom zákaziek a zamestnancov je to vydláždená cesta k neúspechu. Tabuľky sú totiž príliš ťažkopádne. Navyše neumožňujú vkladať súbory alebo riešiť komplexnejšie relácie.
Preto, ak vám možnosti tabuliek prestávajú stačiť, zvážte implementáciu CRM systému. Potom, ako ho raz začnete používať, budete sa čudovať, prečo ste ho nevyužívali už skôr.
25. januára 2017
Tagy, jednoduchá cesta pre poriadok v kontaktoch
Tagy v CRM systémoch sú malá nenápadná funkcionalita. O čo nenápadnejšie sú, o to väčší úžitok majú pri udržiavaní poriadku v kontaktoch. Ich používanie však musí podliehať niekoľkým základným pravidlám, aby ste sa neskôr nestratili v mori tagov. Preto, ak sa chcete vyhnúť zbytočným komplikáciám, prečítajte si článok o tom, ako tagovať kontakty.
Obrovský potenciál. Presne to pre vašu firmu predstavuje správne vybraný CRM systém. Nato, aby ste z neho získali maximum, musíte tento informačný systém vedieť správne používať. Predstavíme si preto niekoľko cenných rád, ktoré vám pomôžu využiť CRM systém naplno.
5 pravidiel pre úspešnú implementáciu CRM systému
Máte vrásky na čele, keď sa povie implementácia CRM? Pomôžeme vám. Stačí, ak si prečítate tento článok a budete presne vedieť, ako na úspešnú implementáciu CRM systému.
3 tipy, ako si udržať poriadok v pracovných kontaktoch
Kontakty sú základným kameňom každého CRM systému. Postupom času sa vám v nich môžu nazhromaždiť stovky či tisíce mien a firiem. Bez toho, aby ste sa v tomto množstve údajov vyznali, stráca váš CRM systém význam. Poďme sa preto pozrieť, ako si v kontaktoch udržať poriadok.
Ako si udržať zákazníka s využitím CRM systému
Udržať si zákazníka má svoje výhody. Nielenže znížite náklady na reklamu, ale zvýšite aj celkový objem predaja. Ide však o náročný proces, na ktorý je dobré zavolať si pomocníka - CRM systém.
Publikujte na CRM.sk
Portál CRM.sk prináša novinky a tipy zo sveta obchodu a predaja. Ak máte zaujímavé informácie, ktoré chcete na našom portáli zverejniť, kontaktujte nás.