Ako si udržať zákazníka s využitím CRM systému
Udržať si zákazníka má svoje výhody. Nielenže znížite náklady na reklamu, ale zvýšite aj celkový objem predaja. Ide však o náročný proces, na ktorý je dobré zavolať si pomocníka - CRM systém.
Skôr než si odpovieme na otázku, ako si udržať zákazníka s využitím CRM systému, pozrime sa bližšie na to, prečo je existujúci zákazník dôležitý.
Prečo by ste sa mali starať o existujúceho zákazníka?
Zákazníci majú na podnikanie zásadný vplyv — bez nich by podnikanie neexistovalo. Zákazník, ktorý u vás aspoň raz nakupoval, má však na vaše podnikanie ešte zásadnejší vplyv. Pomáha totiž:
- Zvýšiť objem predaja — existujúci zákazník má s vami skúsenosti. Vie, že sa na vás môže spoľahnúť a dať vám svoje peniaze bez obáv, že o ne príde. Štatistiky dokazujú, že existujúci zákazník je ochotnejší nakúpiť viac.
- Znižovať náklady na reklamu — existujúceho zákazníka nemusíte prostredníctvom reklamy presviedčať, aby u vás nakúpil. Dokážete ho totiž osloviť napriamo — zadarmo alebo s minimálnymi nákladmi.
Podľa spoločnosti Bain and Company, ak vám podarí udržať si 5% zákazníkov, môže vám stúpnuť predaj až o 75%.
Ako si udržať existujúceho zákazníka s využitím CRM systému?
Nechcete príst o zákazníka? Tak sa o neho starajte! Od prvého kontaktu s vami až po opätovný nákup, zákazník musí mať pocit, že je o neho dobre postarané. Ak to tak bude, zaručene neodíde ku konkurencii.
Ako si zákazníka udržať s využitím CRM systému?
Pripomeňte sa VIP zákazníkom
V CRM systéme si vytvorte skupinu VIP zákazníkov (napríklad použitím tagov). Záleží len na vás, kto bude do nej patriť. Klienti nakupujúci najčastejšie? Alebo tí, ktorí robia vysoké objednávky? To necháme na vás — v každom prípade ide o úzky okruh zákazníkov, o ktorých by ste v žiadnom prípade nemali prísť!
Následne si zo skupiny VIP zákazníkov vyfiltrujte tých, s ktorými ste dlhšiu dobu nekomunikovali (napríklad 2 mesiace). Pozrite si, aké produkty alebo služby si u vás zakúpili a spýtajte sa ich, ako sú s dodanými službami spokojní. Nielenže získate spätnú väzbu, ale zákazníci nadobudnú pocit, že sa o nich zaujímate aj po uskutočnení nákupu.
Ušite zákazníkovi ponuku na mieru
Vďaka tomu, že v CRM systéme evidujete všetky dôležité informácie o každom zákazníkovi, budete schopní “ušiť” im ponuku na mieru. Povedzme, že predávate športové vybavenie a blíži sa zimné obdobie. V CRM systéme si dohľadajte zákazníkov, ktorí u vás nakúpili na jar (segmentovať zákazníkov môžete napríklad využitím tagov). Pri každom zákazníkovi si pozrite, čo o ňom viete. Aké má záľuby. Koľkokrát u vás nakúpil. Aká je priemerná výška jeho nákupu. Ako reagoval (emailom) na vaše predchádzajúce ponuky. Potom, keď ho spoznáte, pošlite mu špeciálnu ponuku “šitú” na mieru. Nie všeobecnú ponuku — ale ponuku, ktorá bude reflektovať jeho osobnosť.
Odmeňte verného zákazníka
Ďalšou možnosťou, ako si udržať zákazníka, je odmeňovaním. Ak si zákazník u vás objedná produkt alebo službu druhýkrát (pozrite si všetky predchádzajúce objednávky zákazníka), dajte mu odmenu, ktorú neočakáva. Môže to byť poštové zadarmo, darčekový poukaz alebo drobná zľava. Nezabudnite mu však pripomenúť, za čo zľavu dostáva — za jeho vernosť.
08. marca 2017
Tagy, jednoduchá cesta pre poriadok v kontaktoch
Tagy v CRM systémoch sú malá nenápadná funkcionalita. O čo nenápadnejšie sú, o to väčší úžitok majú pri udržiavaní poriadku v kontaktoch. Ich používanie však musí podliehať niekoľkým základným pravidlám, aby ste sa neskôr nestratili v mori tagov. Preto, ak sa chcete vyhnúť zbytočným komplikáciám, prečítajte si článok o tom, ako tagovať kontakty.
Obrovský potenciál. Presne to pre vašu firmu predstavuje správne vybraný CRM systém. Nato, aby ste z neho získali maximum, musíte tento informačný systém vedieť správne používať. Predstavíme si preto niekoľko cenných rád, ktoré vám pomôžu využiť CRM systém naplno.
5 pravidiel pre úspešnú implementáciu CRM systému
Máte vrásky na čele, keď sa povie implementácia CRM? Pomôžeme vám. Stačí, ak si prečítate tento článok a budete presne vedieť, ako na úspešnú implementáciu CRM systému.
3 tipy, ako si udržať poriadok v pracovných kontaktoch
Kontakty sú základným kameňom každého CRM systému. Postupom času sa vám v nich môžu nazhromaždiť stovky či tisíce mien a firiem. Bez toho, aby ste sa v tomto množstve údajov vyznali, stráca váš CRM systém význam. Poďme sa preto pozrieť, ako si v kontaktoch udržať poriadok.
4 znamenia, kedy začať používať CRM
Niekoho biznis je stále zaseknutý v časoch dávno minulých — v dobách, kedy sa kontaktné údaje zákazníkov hľadali v otočných vizitkároch, zoznam klientov sa evidoval v kartotéke a hory papiera na pracovnom stole vydali za menší les. Tento opis môže byť prehnaný. Nič to ale nemení na fakte, že niektoré spoločnosti stále používajú zastarané technológie a metódy na riadenie vzťahov so zákazníkmi.
Publikujte na CRM.sk
Portál CRM.sk prináša novinky a tipy zo sveta obchodu a predaja. Ak máte zaujímavé informácie, ktoré chcete na našom portáli zverejniť, kontaktujte nás.