Ako zvýšiť zisk firmy využitím CRM systému
Ako zvýšiť zisk firmy? To je otázka, nad ktorou sa zamýšľa nejeden podnikateľ. Možností ako dosiahnuť tento cieľ je niekoľko. Jedným z nich je nasadenie CRM systému.
Správne použitý CRM softvér dokáže vo firme divy — znižuje náklady na reklamu a zefektívňuje firemné procesy.
CRM znižuje náklady na reklamu
V CRM systéme sa uchovávajú dôležité informácie o vašich zákazníkoch. Vďaka nim môžete mať prehľad o ich nákupnom správaní a lepšie cieliť vašu reklamu. Napríklad, ak si u vás zákazník objednal na jeseň zimné pneumatiky, začiatkom jari mu môžete poslať newsletter so špeciálnou zľavou na letné. Nielenže sa klient poteší z poskytnutej zľavy a z prejavenej starostlivosti, ale vy touto formou cielenej reklamy ušetríte svoj čas i prostriedky.
Navyše, spokojný zákazník je hotový poklad. Svoju pozitívnu skúsenosť si totiž málokedy nechá pre seba a kedykoľvek to bude možné, pochváli sa. Určite ste sa stretli s tým, ako vám známy odporúčal reštauráciu, e-shop alebo konkrétnu službu. Vďaka spokojným zákazníkom (a CRM systému) získate reklamu zadarmo a tá zvýši zisk vašej firmy.
CRM zefektívňuje firemné procesy
Univerzálny CRM systém môžete používať na celé spektrum aktivít — od e-mailovej komunikácie, cez evidenciu obchodov, projektov, kontaktov, až po plánovanie úloh. Všetky tieto činnosti môžete mať pod jednou strechou — bez nutnosti zadávať, používať či vyhľadávať tieto údaje vo viacerých programoch. To všetko vám ušetrí čas, zníži chybovosť a zvýši aktuálnosť informácií.
08. marca 2017
Možno sa to stalo aj vám. Čítate odborný článok v časopise alebo dobrú knihu a zrazu narazíte v texte na skratka CRM. Chcete vedieť čo CRM znamená a aký môže mať význam pre vaše podnikanie?
Dobrý CRM systém má množstvo rôznych vlastností a aplikácií. Niektorý sa vďaka tomu hodí skôr pre menšie firmy, iný zas len pre veľké. Je však niekoľko vlastností, ktoré musí mať každý CRM systém. V tomto článku vám pomôžeme ľahšie si vybrať spomedzi širokej ponuky CRM softvérov.
Ak ste doteraz čítali naše články, zväčša sme o CRM rozprávali iba abstraktne. V poučkách sa však človek ľahko stratí. Preto sme pre vás pripravili prípadovú štúdiu na tému využitie CRM. Ukážeme si, ako ho využívajú jednotliví zamestnanci a ako konkrétnej firme šetrí čas.
Potrebujete CRM, no nechcete mať výdavky navyše? Potom logicky hľadáte CRM zadarmo. Ponuka CRM systémov je dnes pomerne široká. Jednotlivé riešenia sa od seba odlišujú viac alebo menej. V tomto článku sa pozrieme na zoznam najlepších zahraničných CRM systémov zadarmo.
Veľa podnikateľov si myslí, že CRM systémy sú len pre veľkých hráčov. Spoločnosti so stovkami zamestnancov a s miliónovými obratmi. Nie je to celkom pravda. CRM si nájde svoje uplatnenie aj v malej firme.
Publikujte na CRM.sk
Portál CRM.sk prináša novinky a tipy zo sveta obchodu a predaja. Ak máte zaujímavé informácie, ktoré chcete na našom portáli zverejniť, kontaktujte nás.