Čo je CRM?
Skôr než sa dozvieme odpoveď na otázku čo je CRM, je potrebné pochopiť podstatu dnešného podnikania. V súčastnosti nemajú podnikatelia ustlané na ružiach. V dobe e-shopov je konkurencia neraz vzdialená len niekoľko klikov ďaleko. Rovnako tak rozdiely medzi samotnými produktmi a službami sa vyrovnávajú. Preto zákazník, ktorý nie je spokojný, dlho neváha a ide minúť svoje peniaze inde.
Ako riešenie sa dlho javila reklama. Tá však pomaly, ale isto stráca svoju silu. Moderní ľudia sú každý deň vystavení desiatkam reklám. Tie na nich “útočia” z televízorov, z mobilných telefónov, počítačov, billboardov a ďalších reklamných kanálov. Takto zahltení zákazníci sa stávajú čoraz viac imúnni voči reklame. Preto bolo potrebné nájsť riešenie.
CRM je riešením pre udržanie zákazníkov
Ako teda získať zákazníkov? Odpoveď je jednoduchá. Už ich máte. Sú to vaši existujúci zákazníci. Výskumy totiž ukázali, že v súčasnosti je ľahšie udržať si existujúceho klienta, ako získať nového. Navyše, spokojný zákazník si svoju dobrú skúsenosť nenechá len pre seba. Pochváli sa ňou kedykoľvek sa mu naskytne príležitosť. Vďaka tomu máte reklamu prakticky zadarmo. Ak teda chcete udržať svojich zákazníkov verných, musia sa u vás cítiť ako v raji. A cesta k tomu vedie práve cez CRM.
CRM je o riadení vzťahov so zákazníkmi
CRM, teda customer relationship management (po našom riadenie vzťahov so zákazníkmi) predstavuje spôsob, ako pristupovať k zákazníkovi. Ukrýva v sebe rôzne metódy starostlivosti o klienta. Je to komplexná a zložitá téma, o ktorej sa píšu hrubé knihy.
Pre našu potrebu však postačí ak budeme vedieť, že CRM je podnikateľský prístup, ktorý umožňuje posunúť vzťahy so zákazníkmi na novú úroveň. Jeho prvoradou úlohou je vytvoriť dlhodobo dobré vzťahy s klientom.
V druhom prípade môže byť CRM software, ktorý má za úlohu zvýšiť efektivitu a produktivitu pracovných procesov, a to vďaka automatizácii, centralizácii a synchronizácii údajov.
Chcete vedieť viac o CRM?
25. januára 2017
Možno sa to stalo aj vám. Čítate odborný článok v časopise alebo dobrú knihu a zrazu narazíte v texte na skratka CRM. Chcete vedieť čo CRM znamená a aký môže mať význam pre vaše podnikanie?
Dobrý CRM systém má množstvo rôznych vlastností a aplikácií. Niektorý sa vďaka tomu hodí skôr pre menšie firmy, iný zas len pre veľké. Je však niekoľko vlastností, ktoré musí mať každý CRM systém. V tomto článku vám pomôžeme ľahšie si vybrať spomedzi širokej ponuky CRM softvérov.
Ako zvýšiť zisk firmy využitím CRM systému
Ako zvýšiť zisk firmy? To je otázka, nad ktorou sa zamýšľa nejeden podnikateľ. Možností ako dosiahnuť tento cieľ je niekoľko. Jedným z nich je nasadenie CRM systému.
Ak ste doteraz čítali naše články, zväčša sme o CRM rozprávali iba abstraktne. V poučkách sa však človek ľahko stratí. Preto sme pre vás pripravili prípadovú štúdiu na tému využitie CRM. Ukážeme si, ako ho využívajú jednotliví zamestnanci a ako konkrétnej firme šetrí čas.
Potrebujete CRM, no nechcete mať výdavky navyše? Potom logicky hľadáte CRM zadarmo. Ponuka CRM systémov je dnes pomerne široká. Jednotlivé riešenia sa od seba odlišujú viac alebo menej. V tomto článku sa pozrieme na zoznam najlepších zahraničných CRM systémov zadarmo.
Publikujte na CRM.sk
Portál CRM.sk prináša novinky a tipy zo sveta obchodu a predaja. Ak máte zaujímavé informácie, ktoré chcete na našom portáli zverejniť, kontaktujte nás.