CRM wiki
Čo sa skrýva za troma písmenami? CRM chápeme buď ako podnikateľský prístup, ktorého cieľom je udržať zákazníka spokojného a verného. Druhým významom slova CRM je softvér, ktorý pomáha zhromažďovať, spracovávať a využívať všetky informácie o zákazníkovi.
Možno sa to stalo aj vám. Čítate odborný článok v časopise alebo dobrú knihu a zrazu narazíte v texte na skratka CRM. Chcete vedieť čo CRM znamená a aký môže mať význam pre vaše podnikanie?
Dobrý CRM systém má množstvo rôznych vlastností a aplikácií. Niektorý sa vďaka tomu hodí skôr pre menšie firmy, iný zas len pre veľké. Je však niekoľko vlastností, ktoré musí mať každý CRM systém. V tomto článku vám pomôžeme ľahšie si vybrať spomedzi širokej ponuky CRM softvérov.
Ako zvýšiť zisk firmy využitím CRM systému
Ako zvýšiť zisk firmy? To je otázka, nad ktorou sa zamýšľa nejeden podnikateľ. Možností ako dosiahnuť tento cieľ je niekoľko. Jedným z nich je nasadenie CRM systému.
Ak ste doteraz čítali naše články, zväčša sme o CRM rozprávali iba abstraktne. V poučkách sa však človek ľahko stratí. Preto sme pre vás pripravili prípadovú štúdiu na tému využitie CRM. Ukážeme si, ako ho využívajú jednotliví zamestnanci a ako konkrétnej firme šetrí čas.
Potrebujete CRM, no nechcete mať výdavky navyše? Potom logicky hľadáte CRM zadarmo. Ponuka CRM systémov je dnes pomerne široká. Jednotlivé riešenia sa od seba odlišujú viac alebo menej. V tomto článku sa pozrieme na zoznam najlepších zahraničných CRM systémov zadarmo.
Veľa podnikateľov si myslí, že CRM systémy sú len pre veľkých hráčov. Spoločnosti so stovkami zamestnancov a s miliónovými obratmi. Nie je to celkom pravda. CRM si nájde svoje uplatnenie aj v malej firme.
O výhodách CRM sa popísali stohy papiera, napriek tomu je však množstvo podnikateľov, ktorých tieto argumenty nepresvedčili. Stále zvažujú, či sa im CRM oplatí a aký bude mať vplyv na ich podnikanie. Ak aj vy patríte medzi váhavcov, potom si prečítajte o hlavných výhodách CRM, ktoré sme pre vás zhrnuli.
Myslíte si, že CRM systém je len pre veľké firmy? S desiatkami či stovkami zamestnancov? Áno, samozrejme. Ale svoje uplatnenie si nájde v každej spoločnosti. Pýtate sa, prečo je CRM pre každú firmu?
V článku o histórii CRM sme spomínali, ako povojnová doba priala podnikaniu. Dopyt prevyšoval ponuku a podnikatelia mohli veselo produkovať. Písali sme tiež o tom, ako bol biznis orientovaný na produkt a nie zákazníka. Stačilo vyrobiť a produkt alebo služba sa jednoducho predávala. Toto obdobie sa odrazilo aj v myšlienkach viacerých ekonomických mysliteľov. Jedným z nich bol profesor McCarthy. Ten v roku 1960 definoval 4 piliere marketingového mixu: produkt, distribúciu, cenu a marketingovú komunikáciu.
Hostované CRM alebo CRM v cloude
Zvažujete zaviesť do firmy CRM systém, ale neviete kam ho umiestniť? Pripravili sme krátky sumár zhrňujúci výhody a nevýhody hostovania CRM na vlastnom serveri a v cloude.
Obe tieto skratky sú vo svete podnikania pomerne známe. Napriek tomu si ich mnoho ľudí pletie alebo si zamieňa ich význam. Skôr, než sa pustíme do vysvetlenia aký prínos môžu mať pre váš biznis, pozrime sa, čo tieto skratky znamenajú.
História CRM je pomerne krátka, zato však veľmi dynamická. Až do 80-tych rokov 20. storočia stála starostlivosť o zákazníka na okraji pozornosti podnikateľov. Tým pokojne stačilo, že ich biznis fungoval aj bez toho, aby vedeli o svojich spotrebiteľoch zložité podrobnosti.
Iniciály CRM sú počiatočné písmená slov Customer Relationship Management — v preklade "riadenie vzťahov so zákazníkmi". Jednoducho povedané, je to systém riadenia interakcií so súčasnými a potenciálnymi klientami. Keď sa však bavíme o CRM, zvyčajne máme na mysli CRM softvér, ktorý nám tieto interakcie pomáha riadiť.
Riadenie vzťahov so zákazníkmi
Bolo to pomerne nedávno — doba, kedy podnikatelia zameriavali svoju pozornosť výlučne na produkt alebo službu. Zaujímalo ich predovšetkým čo sa predáva a v akom množstve. Zákazníci predstavovali akúsi bezmennú šedú masu. Na jej oslovenie používali klasické marketingové prostriedky, ktoré poznáme aj dnes — televízne spoty, reklamné letáky a billboardy. Fungovalo to a ľudia nakupovali.
Skôr než sa dozvieme odpoveď na otázku čo je CRM, je potrebné pochopiť podstatu dnešného podnikania. V súčastnosti nemajú podnikatelia ustlané na ružiach. V dobe e-shopov je konkurencia neraz vzdialená len niekoľko klikov ďaleko. Rovnako tak rozdiely medzi samotnými produktmi a službami sa vyrovnávajú. Preto zákazník, ktorý nie je spokojný, dlho neváha a ide minúť svoje peniaze inde.
Publikujte na CRM.sk
Portál CRM.sk prináša novinky a tipy zo sveta obchodu a predaja. Ak máte zaujímavé informácie, ktoré chcete na našom portáli zverejniť, kontaktujte nás.