CRM softvér
Iniciály CRM sú počiatočné písmená slov Customer Relationship Management — v preklade "riadenie vzťahov so zákazníkmi". Jednoducho povedané, je to systém riadenia interakcií so súčasnými a potenciálnymi klientami. Keď sa však bavíme o CRM, zvyčajne máme na mysli CRM softvér, ktorý nám tieto interakcie pomáha riadiť.
CRM softvér sa používa na organizovanie, automatizáciu a synchronizáciu predaja, marketingu a zákazníckeho servisu. Čo to však v praxi znamená?
V prvom rade vám umožní zachytiť všetky informácie o zákazníkovi a vašej interakcii s ním. Okrem kontaktných údajov vám umožní zachytiť aj komunikáciu (emaily, telefonáty), obchody a obchodné ponuky, projekty a ďalšie dôležité poznámky a dokumenty.
Následne vám CRM softvér zjednoduší prístup k týmto informáciám. Keďže moderné CRM systémy fungujú online (prípadne v cloude), budú tieto informácie vždy a v reálnom čase aktuálne. Na základe nich tak budete môcť s klientom pracovať lepšie a efektívnejšie.
Prečo potrebujete CRM softvér
Doba sa zmenila. Kým v minulosti stačilo použiť vybraný druh reklamy a zákazníci jednoducho nakupovali, dnes je situácia iná. Bežný človek je dennodenne zahltený množstvom najrôznejších reklám. Valia sa na neho zo všetkých strán — z televízie, počítača, letákov a ďalších komunikačných kanálov. Jeho schopnosť vnímať a odlišovať jednu reklamu od druhej je preto výrazne nižšia.
Situáciu neuľahčuje ani samotná konkurencia. V súčasnosti sa pomaly ale isto potierajú rozdiely v kvalite či cene služieb alebo produktov. Ak aj príde niekto s niečím prevratným, netrvá dlho, kým konkurujúca spoločnosť vyrukuje s niečím obdobným. Takýto večný duel si môžeme všimnúť napríklad pri výrobcoch mobilných telefónov.
Spôsob, akým sa dá od konkurencie odlíšiť, je práve prostredníctvom kvalitnej starostlivosti o klienta. A práve tu prichádza na pomoc CRM systém na riadenie vzťahov so zákazníkmi.
Čo by mal CRM softvér obsahovať?
CRM softvér sa môže líšiť podľa od odvetvia, pre ktoré je určené, zvyčajne však obsahuje tieto moduly:
- Centrálny adresár kontaktov
- Nástroj na evidenciu komunikácie s klientami — ideálne v rozsahu, ako mailový klient v SORTIO
- Nástroj na evidenciu obchodných príležitostí
- Nástroj na evidenciu projektov a zákaziek
- Nástroj na plánovanie aktivít a úloh
25. januára 2017
Možno sa to stalo aj vám. Čítate odborný článok v časopise alebo dobrú knihu a zrazu narazíte v texte na skratka CRM. Chcete vedieť čo CRM znamená a aký môže mať význam pre vaše podnikanie?
Dobrý CRM systém má množstvo rôznych vlastností a aplikácií. Niektorý sa vďaka tomu hodí skôr pre menšie firmy, iný zas len pre veľké. Je však niekoľko vlastností, ktoré musí mať každý CRM systém. V tomto článku vám pomôžeme ľahšie si vybrať spomedzi širokej ponuky CRM softvérov.
Ako zvýšiť zisk firmy využitím CRM systému
Ako zvýšiť zisk firmy? To je otázka, nad ktorou sa zamýšľa nejeden podnikateľ. Možností ako dosiahnuť tento cieľ je niekoľko. Jedným z nich je nasadenie CRM systému.
Ak ste doteraz čítali naše články, zväčša sme o CRM rozprávali iba abstraktne. V poučkách sa však človek ľahko stratí. Preto sme pre vás pripravili prípadovú štúdiu na tému využitie CRM. Ukážeme si, ako ho využívajú jednotliví zamestnanci a ako konkrétnej firme šetrí čas.
Potrebujete CRM, no nechcete mať výdavky navyše? Potom logicky hľadáte CRM zadarmo. Ponuka CRM systémov je dnes pomerne široká. Jednotlivé riešenia sa od seba odlišujú viac alebo menej. V tomto článku sa pozrieme na zoznam najlepších zahraničných CRM systémov zadarmo.
Publikujte na CRM.sk
Portál CRM.sk prináša novinky a tipy zo sveta obchodu a predaja. Ak máte zaujímavé informácie, ktoré chcete na našom portáli zverejniť, kontaktujte nás.