CRM vs. ERP
Obe tieto skratky sú vo svete podnikania pomerne známe. Napriek tomu si ich mnoho ľudí pletie alebo si zamieňa ich význam. Skôr, než sa pustíme do vysvetlenia aký prínos môžu mať pre váš biznis, pozrime sa, čo tieto skratky znamenajú.
Enterprise resource planning (ERP)
ERP sa zameriava na biznis ako taký. Umožňuje zamestnancom informácie nielen zadávať, ale aj zdieľať medzi jednotlivými oddeleniami. Vďaka tomu, že ponúka prehľad o dianí vo firme v reálnom čase, ERP umožňuje identifikovať vzniknuté, resp. vznikajúce problémy. To je obzvlášť dôležité vo firmách, kde sú jednotlivé procesy od seba závislé.
Aby sme neboli príliš abstraktní, uvediem príklad. Máme malý pivovar s názvom Starý sud a práve sme dovarili zlatistý mok. Chystáme sa fľašovať. Kolega však nešťastne rozbil celú paletu nových fliaš. Prostredníctvom integrovaného ERP systému si pozrieme, či máme na sklade dostatok nádob, alebo budeme musieť objednať nové. Vďaka tomu budeme schopní rýchlo reagovať na vzniknutú situáciu a vyhneme sa ďalším škodám.
Customer relationship management (CRM)
CRM slúži na zaznamenávanie informácií pochádzajúcich z interakcie so zákazníkom. Zjednodušene povedané, úlohou CRM je zhromažďovať informácie o klientoch. Takto získané dáta sa dajú následne využiť pri ďalšej interakcii s klientom.
Príklad. Zostaneme v našom pivovare. Omamný nápoj sme aj napriek chýbajúcim nádobám úspešne nafľaškovali. Chceme doviesť pivo baru Pelikán, ktorý od nás opojný mok pravidelne odoberá. Vďaka CRM systému sme si pozreli, aké zvyčajné množstvo dodávame. Podľa toho sme ešte pred varením upravili množstvo vareného piva a všetko pripravili ku dňu rozvozu, ktorý máme u klienta poznačený. Po úspešnom dodaní vystavíme faktúru a odsledujeme jej úhradu.
CRM vs. ERP
- ERP je zamerané na firmu ako takú, slúži na riadenie a organizáciu firmených procesov.
- CRM sústreďuje svoju pozornosť na užšiu oblasť podnikania — zákazníka. Zabezpečuje firme záznam každej transakcie a interakcie s klientom.
- ERP má za cieľ znižovať náklady, CRM pomáha zvyšovať zisky.
Čo je pre vás lepšie?
Odpoveď na túto otázku sa nedá zodpovedať priamo. Obidva systémy slúžia na úplne odlišné, avšak veľmi dôležité účely. CRM systém poháňa biznis vpred starostlivosťou o zákazníkov. ERP zas pomáha predchádzať problémom, ktoré by mohli nastať. Najlepšie preto je, ak oba systémy pracujú spolu.
Ak si však musíte vybrať, tak potom je lepšie začať s CRM — najmä, ak máte spoločnosť s menším počtom zamestnancov a nepotrebujete riadiť niekoľko samostatne pracujúcich pracovných skupín. Následne, ak sa váš biznis rozrastie a vzájomná koordinácia pracovníkov je ťažšia, môžete implementovať do firmy ERP.
25. januára 2017
Možno sa to stalo aj vám. Čítate odborný článok v časopise alebo dobrú knihu a zrazu narazíte v texte na skratka CRM. Chcete vedieť čo CRM znamená a aký môže mať význam pre vaše podnikanie?
Dobrý CRM systém má množstvo rôznych vlastností a aplikácií. Niektorý sa vďaka tomu hodí skôr pre menšie firmy, iný zas len pre veľké. Je však niekoľko vlastností, ktoré musí mať každý CRM systém. V tomto článku vám pomôžeme ľahšie si vybrať spomedzi širokej ponuky CRM softvérov.
Ako zvýšiť zisk firmy využitím CRM systému
Ako zvýšiť zisk firmy? To je otázka, nad ktorou sa zamýšľa nejeden podnikateľ. Možností ako dosiahnuť tento cieľ je niekoľko. Jedným z nich je nasadenie CRM systému.
Ak ste doteraz čítali naše články, zväčša sme o CRM rozprávali iba abstraktne. V poučkách sa však človek ľahko stratí. Preto sme pre vás pripravili prípadovú štúdiu na tému využitie CRM. Ukážeme si, ako ho využívajú jednotliví zamestnanci a ako konkrétnej firme šetrí čas.
Potrebujete CRM, no nechcete mať výdavky navyše? Potom logicky hľadáte CRM zadarmo. Ponuka CRM systémov je dnes pomerne široká. Jednotlivé riešenia sa od seba odlišujú viac alebo menej. V tomto článku sa pozrieme na zoznam najlepších zahraničných CRM systémov zadarmo.
Publikujte na CRM.sk
Portál CRM.sk prináša novinky a tipy zo sveta obchodu a predaja. Ak máte zaujímavé informácie, ktoré chcete na našom portáli zverejniť, kontaktujte nás.