Hostované CRM alebo CRM v cloude
Zvažujete zaviesť do firmy CRM systém, ale neviete kam ho umiestniť? Pripravili sme krátky sumár zhrňujúci výhody a nevýhody hostovania CRM na vlastnom serveri a v cloude.
CRM hostované na vlastnom serveri
CRM hostované na vlastnom serveri je najstarším a dlhú dobu bolo najpoužívanejším riešením. Niekde vo firme (alebo v prenajatom datacentre) máte umiestnený vlastný (alebo prenajatý) server, do ktorého pristupujete vzdialene, cez internet.
Výhody hostovaného CRM
- Dáta sú u vás — na rozdiel od ostatných riešení sú všetky dáta u vás, na vašom serveri. Ak máte dobre zabezpečenú sieť, vaše dáta sa nedostanú k nikomu, okrem ľudí, ktorí môžu do vášho CRM pristupovať.
- Náklady na softvér — v ideálnom prípade zaplatíte jeden licenčný poplatok a na dlhé roky máte vystarané.
Nevýhody hostovaného CRM
- Náklady na údržbu — udržať v prevádzke server nie je ľahká a ani lacná záležitosť. Okrem chladenia je potrebné zabezpečiť záložný zdroj elektrickej energie (pre prípad výpadku). Ďalší faktor, ktorý treba k nákladom pripočítať, sú náklady na správu servera. Či už budete mať vlastného alebo externého server admina, sú to ďalšie výdavky, s ktorými musíte počítať.
- Bezpečnosť — vo výhodách bolo spomínané, že dáta sú u vás. A to môže byť kameň úrazu. Ak práve nemáte osobu, ktorá by sa každodenne starala o bezpečnosť informácií, vaše dáta sú v potenciálnom ohrození.
- Záloha — ak nemáte správne zálohované dáta a dôjde k najhoršiemu, vaše informácie budú nenávratne stratené.
CRM hostované v cloude
CRM hostované v cloude je relatívne novým riešením. Od CRM hostovaného na vašom vlastnom serveri sa líši predovšetkým tým, že server nie je u vás, ale v externej spoločnosti. Z toho plynú výhody aj nevýhody.
Výhody cloudového CRM
- Náklady na údržbu — nemáte prakticky žiadne. Nemusíte platiť účty za elektrinu, za záložný zdroj či správcu servera.
- Záloha — moderné cloudové systémy majú viacnásobné zálohovanie — takže by musel spadnúť asteroid na danú spoločnosť, aby ste vaše dáta stratili. A aj v tomto prípade by ste o dáta zrejme neprišli, keďže cloudové servery sú často zálohované naprieč viacerými lokalitami — práve pre prípad, ak by došlo k úplnej deštrukcii jednej z lokalít.
- Bezpečnosť — vo firmách poskytujúcich cloudové služby často pracujú bezpečnostní špecialisti. Ich úlohou nie je nič iné, než udržiavať servery vždy chránené a aktualizované.
- Náklady na softvér — podobne ako v prvom prípade. Jednoducho si zaplatíte licenciu a používate systém.
Nevýhody cloudového CRM
- Dáta nie sú u vás — nechať dáta mimo firmy môže predstavovať riziko. Už sme si ale vysvetlili, že nesprávne spravované servery sú oveľa väčšou hrozbou.
- Náklady na cloudovú službu — za “uskladnenie” vášho CRM systému je potrebné každý mesiac platiť, tento poplatok môže byť však na konci nižší, ako pri hostovanom CRM.
CRM softvér ako služba
Novou podskupinou CRM systémov hostovaných v cloude je takzvaný "Softvér ako služba". Táto forma v sebe kombinuje výhody cloudových riešení a zároveň ich dopĺňa o niektoré ďalšie.
Výhody CRM softvéru ako služba
- Aktualizácie — CRM systém na vlastnom serveri alebo v cloude potebujete pravidelne aktualizovať. To si vyžaduje čas a prostriedky. Ak si zvolíte CRM softvér ako službu, spravia to za vás iní. Napríklad CRM SORTIO je neustále vyvíjaný a každé dva týždne vychádzajú novinky a vylepšenia. Bez toho, aby ste pohli čo i len prstom.
- Náklady — nemusíte platiť za prevádzku serveru ani jednorazovú licenciu a zväčša platíte len za prevádzku CRM sofvéru ako služby. V tejto cene sú premietnuté všetky poplatky — za prevádzku, aktualizácie a podporu.
Nevýhody CRM softvéru ako služba
- Dáta nie sú u vás — podobne ako pri cloudovom CRM, dáta pri CRM sofvéri ako službe nie sú u vás. Je však veľmi nepravdepodobné, že by ich poskytovateľ CRM chcel zneužiť — ak by sa tak stalo, a táto informácia by vyšla na povrch, zrejme to jeho CRM znamenal koniec.
25. januára 2017
Možno sa to stalo aj vám. Čítate odborný článok v časopise alebo dobrú knihu a zrazu narazíte v texte na skratka CRM. Chcete vedieť čo CRM znamená a aký môže mať význam pre vaše podnikanie?
Dobrý CRM systém má množstvo rôznych vlastností a aplikácií. Niektorý sa vďaka tomu hodí skôr pre menšie firmy, iný zas len pre veľké. Je však niekoľko vlastností, ktoré musí mať každý CRM systém. V tomto článku vám pomôžeme ľahšie si vybrať spomedzi širokej ponuky CRM softvérov.
Ako zvýšiť zisk firmy využitím CRM systému
Ako zvýšiť zisk firmy? To je otázka, nad ktorou sa zamýšľa nejeden podnikateľ. Možností ako dosiahnuť tento cieľ je niekoľko. Jedným z nich je nasadenie CRM systému.
Ak ste doteraz čítali naše články, zväčša sme o CRM rozprávali iba abstraktne. V poučkách sa však človek ľahko stratí. Preto sme pre vás pripravili prípadovú štúdiu na tému využitie CRM. Ukážeme si, ako ho využívajú jednotliví zamestnanci a ako konkrétnej firme šetrí čas.
Potrebujete CRM, no nechcete mať výdavky navyše? Potom logicky hľadáte CRM zadarmo. Ponuka CRM systémov je dnes pomerne široká. Jednotlivé riešenia sa od seba odlišujú viac alebo menej. V tomto článku sa pozrieme na zoznam najlepších zahraničných CRM systémov zadarmo.
Publikujte na CRM.sk
Portál CRM.sk prináša novinky a tipy zo sveta obchodu a predaja. Ak máte zaujímavé informácie, ktoré chcete na našom portáli zverejniť, kontaktujte nás.