5 pravidiel pre úspešnú implementáciu CRM systému
Máte vrásky na čele, keď sa povie implementácia CRM? Pomôžeme vám. Stačí, ak si prečítate tento článok a budete presne vedieť, ako na úspešnú implementáciu CRM systému.
1. Spravte prieskum na trhu CRM systémov
V prvom rade by ste si mali spraviť dostatočný prieskum trhu. Odporúčania od známych sú síce dobrá vec, ale to, čo sa hodí druhému, nemusí pasovať vám. Preto si najskôr vytipujte niekoľko CRM systémov a následne vyskúšajte skúšobnú verziu. Vyhnete sa tak problémom, ktoré by neskôr mohli sťažiť implementáciu.
Pre ďalšie informácie si prečítajte náš článok ako vybrať CRM.
2. Vyškolte zodpovednú osobu
Vybrali ste si svoj budúci CRM systém, vyskúšali ste skúšobnú verziu a je čas pohnúť sa vpred. Jedným z najdôležitejších prvkov pre úspešnú implementáciu CRM je mať vo firme odborníka na konkrétne softvérové riešenie. Preto využite možnosť školenia nastavenia a používania vybraného CRM systému.
Hoci CRM systémy bývajú riešené intuitívne, je dobré mať vo firme človeka, ktorý rozumie programu do hĺbky. Ten môže byť užitočný, ak sa vyskytne nejaký problém. V prípade, že je potrebné riešiť ho operatívne, príde vhod, že nemusíte volať na podporu danej spoločnosti.
3. Vysvetlite svojim zamestnancom výhody, ktoré ponúka CRM systém
Pred samotným procesom implementácie CRM je dobré vysvetliť zamestnancom výhody používania CRM systému. Napríklad, že im ušetrí čas, uľahčí prácu a zbaví ich niektorých otravných činností. Tým skôr budú zamestnanci schopní prekonať počiatočné obtiaže pri zavádzaní nových pracovných postupov.
4. Začnite s pilotným projektom
Implementácia CRM sa nedá spraviť z noci do rána. Preto radšej začnite s menším pilotným projektom, na ktorom sa vaši zamestnanci naučia softvér používať. Aj v prípade, že dôjde k nejakým komplikáciám, dajú sa rýchlejšie odstrániť, než keby ste začali používať CRM systém na všetky projekty.
5. Import dát
Posledný krok býva obvykle najťažší. Potom, čo sa CRM systém osvedčil a zapracoval, je načase vložiť do neho všetky potrebné dáta. Táto činnosť môže byť náročná predovšetkým na čas. Preto si treba dobre rozmyslieť, či zveriť túto úlohu zamestnancom na úkor ich hlavných povinností alebo radšej najať nejakú pomocnú silu.
09. mája 2017
Tagy, jednoduchá cesta pre poriadok v kontaktoch
Tagy v CRM systémoch sú malá nenápadná funkcionalita. O čo nenápadnejšie sú, o to väčší úžitok majú pri udržiavaní poriadku v kontaktoch. Ich používanie však musí podliehať niekoľkým základným pravidlám, aby ste sa neskôr nestratili v mori tagov. Preto, ak sa chcete vyhnúť zbytočným komplikáciám, prečítajte si článok o tom, ako tagovať kontakty.
Obrovský potenciál. Presne to pre vašu firmu predstavuje správne vybraný CRM systém. Nato, aby ste z neho získali maximum, musíte tento informačný systém vedieť správne používať. Predstavíme si preto niekoľko cenných rád, ktoré vám pomôžu využiť CRM systém naplno.
3 tipy, ako si udržať poriadok v pracovných kontaktoch
Kontakty sú základným kameňom každého CRM systému. Postupom času sa vám v nich môžu nazhromaždiť stovky či tisíce mien a firiem. Bez toho, aby ste sa v tomto množstve údajov vyznali, stráca váš CRM systém význam. Poďme sa preto pozrieť, ako si v kontaktoch udržať poriadok.
Ako si udržať zákazníka s využitím CRM systému
Udržať si zákazníka má svoje výhody. Nielenže znížite náklady na reklamu, ale zvýšite aj celkový objem predaja. Ide však o náročný proces, na ktorý je dobré zavolať si pomocníka - CRM systém.
4 znamenia, kedy začať používať CRM
Niekoho biznis je stále zaseknutý v časoch dávno minulých — v dobách, kedy sa kontaktné údaje zákazníkov hľadali v otočných vizitkároch, zoznam klientov sa evidoval v kartotéke a hory papiera na pracovnom stole vydali za menší les. Tento opis môže byť prehnaný. Nič to ale nemení na fakte, že niektoré spoločnosti stále používajú zastarané technológie a metódy na riadenie vzťahov so zákazníkmi.
Publikujte na CRM.sk
Portál CRM.sk prináša novinky a tipy zo sveta obchodu a predaja. Ak máte zaujímavé informácie, ktoré chcete na našom portáli zverejniť, kontaktujte nás.