Najčítanejšie články
Zoznam najpopulárnejších článkov na tému CRM.
Skôr než sa dozvieme odpoveď na otázku čo je CRM, je potrebné pochopiť podstatu dnešného podnikania. V súčastnosti nemajú podnikatelia ustlané na ružiach. V dobe e-shopov je konkurencia neraz vzdialená len niekoľko klikov ďaleko. Rovnako tak rozdiely medzi samotnými produktmi a službami sa vyrovnávajú. Preto zákazník, ktorý nie je spokojný, dlho neváha a ide minúť svoje peniaze inde.
Potrebujete CRM, no nechcete mať výdavky navyše? Potom logicky hľadáte CRM zadarmo. Ponuka CRM systémov je dnes pomerne široká. Jednotlivé riešenia sa od seba odlišujú viac alebo menej. V tomto článku sa pozrieme na zoznam najlepších zahraničných CRM systémov zadarmo.
Možno sa to stalo aj vám. Čítate odborný článok v časopise alebo dobrú knihu a zrazu narazíte v texte na skratka CRM. Chcete vedieť čo CRM znamená a aký môže mať význam pre vaše podnikanie?
Riadenie vzťahov so zákazníkmi
Bolo to pomerne nedávno — doba, kedy podnikatelia zameriavali svoju pozornosť výlučne na produkt alebo službu. Zaujímalo ich predovšetkým čo sa predáva a v akom množstve. Zákazníci predstavovali akúsi bezmennú šedú masu. Na jej oslovenie používali klasické marketingové prostriedky, ktoré poznáme aj dnes — televízne spoty, reklamné letáky a billboardy. Fungovalo to a ľudia nakupovali.
Iniciály CRM sú počiatočné písmená slov Customer Relationship Management — v preklade "riadenie vzťahov so zákazníkmi". Jednoducho povedané, je to systém riadenia interakcií so súčasnými a potenciálnymi klientami. Keď sa však bavíme o CRM, zvyčajne máme na mysli CRM softvér, ktorý nám tieto interakcie pomáha riadiť.
Ak ste doteraz čítali naše články, zväčša sme o CRM rozprávali iba abstraktne. V poučkách sa však človek ľahko stratí. Preto sme pre vás pripravili prípadovú štúdiu na tému využitie CRM. Ukážeme si, ako ho využívajú jednotliví zamestnanci a ako konkrétnej firme šetrí čas.
5 pravidiel pre úspešnú implementáciu CRM systému
Máte vrásky na čele, keď sa povie implementácia CRM? Pomôžeme vám. Stačí, ak si prečítate tento článok a budete presne vedieť, ako na úspešnú implementáciu CRM systému.
Ako zvýšiť zisk firmy využitím CRM systému
Ako zvýšiť zisk firmy? To je otázka, nad ktorou sa zamýšľa nejeden podnikateľ. Možností ako dosiahnuť tento cieľ je niekoľko. Jedným z nich je nasadenie CRM systému.
Obe tieto skratky sú vo svete podnikania pomerne známe. Napriek tomu si ich mnoho ľudí pletie alebo si zamieňa ich význam. Skôr, než sa pustíme do vysvetlenia aký prínos môžu mať pre váš biznis, pozrime sa, čo tieto skratky znamenajú.
Dobrý CRM systém má množstvo rôznych vlastností a aplikácií. Niektorý sa vďaka tomu hodí skôr pre menšie firmy, iný zas len pre veľké. Je však niekoľko vlastností, ktoré musí mať každý CRM systém. V tomto článku vám pomôžeme ľahšie si vybrať spomedzi širokej ponuky CRM softvérov.
Veľa podnikateľov si myslí, že CRM systémy sú len pre veľkých hráčov. Spoločnosti so stovkami zamestnancov a s miliónovými obratmi. Nie je to celkom pravda. CRM si nájde svoje uplatnenie aj v malej firme.
3 tipy, ako si udržať poriadok v pracovných kontaktoch
Kontakty sú základným kameňom každého CRM systému. Postupom času sa vám v nich môžu nazhromaždiť stovky či tisíce mien a firiem. Bez toho, aby ste sa v tomto množstve údajov vyznali, stráca váš CRM systém význam. Poďme sa preto pozrieť, ako si v kontaktoch udržať poriadok.
Obrovský potenciál. Presne to pre vašu firmu predstavuje správne vybraný CRM systém. Nato, aby ste z neho získali maximum, musíte tento informačný systém vedieť správne používať. Predstavíme si preto niekoľko cenných rád, ktoré vám pomôžu využiť CRM systém naplno.
CRM systémy sa menia. Podobne ako veľa vecí vo svete, aj tento druh softvéru sa vyvíja na základe rôznych podnetov. Pripravili sme preto zoznam vybraných trendov v CRM, ktoré môžeme v najbližšom období očakávať.
Tagy, jednoduchá cesta pre poriadok v kontaktoch
Tagy v CRM systémoch sú malá nenápadná funkcionalita. O čo nenápadnejšie sú, o to väčší úžitok majú pri udržiavaní poriadku v kontaktoch. Ich používanie však musí podliehať niekoľkým základným pravidlám, aby ste sa neskôr nestratili v mori tagov. Preto, ak sa chcete vyhnúť zbytočným komplikáciám, prečítajte si článok o tom, ako tagovať kontakty.
História CRM je pomerne krátka, zato však veľmi dynamická. Až do 80-tych rokov 20. storočia stála starostlivosť o zákazníka na okraji pozornosti podnikateľov. Tým pokojne stačilo, že ich biznis fungoval aj bez toho, aby vedeli o svojich spotrebiteľoch zložité podrobnosti.
Ako si udržať zákazníka s využitím CRM systému
Udržať si zákazníka má svoje výhody. Nielenže znížite náklady na reklamu, ale zvýšite aj celkový objem predaja. Ide však o náročný proces, na ktorý je dobré zavolať si pomocníka - CRM systém.
4 znamenia, kedy začať používať CRM
Niekoho biznis je stále zaseknutý v časoch dávno minulých — v dobách, kedy sa kontaktné údaje zákazníkov hľadali v otočných vizitkároch, zoznam klientov sa evidoval v kartotéke a hory papiera na pracovnom stole vydali za menší les. Tento opis môže byť prehnaný. Nič to ale nemení na fakte, že niektoré spoločnosti stále používajú zastarané technológie a metódy na riadenie vzťahov so zákazníkmi.
O výhodách CRM sa popísali stohy papiera, napriek tomu je však množstvo podnikateľov, ktorých tieto argumenty nepresvedčili. Stále zvažujú, či sa im CRM oplatí a aký bude mať vplyv na ich podnikanie. Ak aj vy patríte medzi váhavcov, potom si prečítajte o hlavných výhodách CRM, ktoré sme pre vás zhrnuli.
V článku o histórii CRM sme spomínali, ako povojnová doba priala podnikaniu. Dopyt prevyšoval ponuku a podnikatelia mohli veselo produkovať. Písali sme tiež o tom, ako bol biznis orientovaný na produkt a nie zákazníka. Stačilo vyrobiť a produkt alebo služba sa jednoducho predávala. Toto obdobie sa odrazilo aj v myšlienkach viacerých ekonomických mysliteľov. Jedným z nich bol profesor McCarthy. Ten v roku 1960 definoval 4 piliere marketingového mixu: produkt, distribúciu, cenu a marketingovú komunikáciu.
Rozhodnúť sa pre správne CRM býva ťažké. V ponuke sú ich desiatky a mnohé sa od seba líšia len nepatrne. Pripravili sme preto niekoľko bodov, ktoré vám pomôžu pri rozhodovaní ako vybrať CRM.
Hostované CRM alebo CRM v cloude
Zvažujete zaviesť do firmy CRM systém, ale neviete kam ho umiestniť? Pripravili sme krátky sumár zhrňujúci výhody a nevýhody hostovania CRM na vlastnom serveri a v cloude.
Myslíte si, že CRM systém je len pre veľké firmy? S desiatkami či stovkami zamestnancov? Áno, samozrejme. Ale svoje uplatnenie si nájde v každej spoločnosti. Pýtate sa, prečo je CRM pre každú firmu?
Publikujte na CRM.sk
Portál CRM.sk prináša novinky a tipy zo sveta obchodu a predaja. Ak máte zaujímavé informácie, ktoré chcete na našom portáli zverejniť, kontaktujte nás.