Riadenie vzťahov so zákazníkmi
Bolo to pomerne nedávno — doba, kedy podnikatelia zameriavali svoju pozornosť výlučne na produkt alebo službu. Zaujímalo ich predovšetkým čo sa predáva a v akom množstve. Zákazníci predstavovali akúsi bezmennú šedú masu. Na jej oslovenie používali klasické marketingové prostriedky, ktoré poznáme aj dnes — televízne spoty, reklamné letáky a billboardy. Fungovalo to a ľudia nakupovali.
Dnes je situácia iná. Bežný človek je od rána do večera zahltený množstvom informácií a reklám, s ktorými sa stretáva na každom kroku. Odkedy ráno zapne počítač, až pokým pred spaním neodloží mobil. To spôsobilo, že v súčasnosti sú ľudia čoraz imúnnejší voči reklamám. Osloviť a získať potenciálneho zákazníka je preto ťažšie. Riešením, ako sa vysporiadať s touto situáciou, je udržať si zákazníka.
A že nevravíme len tak do vetra, prikladáme aj jeden zaujímavý údaj. Jill Dyché v knihe The CRM Handbook uvádza, že je priemerne 6 krát náročnejšie predať produkt novému zákazníkovi než zaujať ním existujúceho.
Problémom je aj samotná konkurencia. Tá sa s rozvojom informačných kanálov stala ešte nebezpečnejšou. Zákazníka delí od vašej a konkurenčnej ponuky iba zopár klikov. Nehovoriac o tom, že akákoľvek jedinečná ponuka nezostane unikátnou dlho — ak aj vytiahnete eso z rukáva, čoskoro ho niekto prebije.
Jednou z možností ako nestrácať existujúcich zákazníkov a odlíšiť sa od konkurencie je preto práve manažérstvo vzťahov so zákazníkmi.
Čo je to Riadenie vzťahov so zákazníkmi?
Definícií, čo znamená Riadenie vzťahov so zákazníkmi, je hneď niekoľko. Nám pokojne postačí ak budeme vedieť, že je to odvetvie manažmentu, ktoré sa zaoberá vzťahmi so zákazníkmi. Jeho cieľom je udržať si zákazníka vďaka nadštandardným službám. Nesnaží sa preto zvýšiť zisky, ale vytvoriť trvalé vzťahy s klientom.
Načo potrebujem riadiť vzťahy so zákazníkmi?
Odpoveď je jednoduchá. Spokojný zákazník nepotrebuje hľadať alternatívu u konkurencie. Vie, že u vás bude o neho vždy dobre postarané a tak sa zakaždým rád vráti. Zároveň mu nevadí priplatiť si. Naopak, klient je spokojný, pretože dostane vždy to, čo chce — a vy tiež.
A Bonus na záver. Ak sa zákazník u vás cíti ako v bavlnke, odvďačí sa vám nielen ďalším nákupom, ale aj dobrými referenciami. A tie sú na nezaplatenie, lebo ako isto viete, najlepšia reklama sa šíri sama.
25. januára 2017
Možno sa to stalo aj vám. Čítate odborný článok v časopise alebo dobrú knihu a zrazu narazíte v texte na skratka CRM. Chcete vedieť čo CRM znamená a aký môže mať význam pre vaše podnikanie?
Dobrý CRM systém má množstvo rôznych vlastností a aplikácií. Niektorý sa vďaka tomu hodí skôr pre menšie firmy, iný zas len pre veľké. Je však niekoľko vlastností, ktoré musí mať každý CRM systém. V tomto článku vám pomôžeme ľahšie si vybrať spomedzi širokej ponuky CRM softvérov.
Ako zvýšiť zisk firmy využitím CRM systému
Ako zvýšiť zisk firmy? To je otázka, nad ktorou sa zamýšľa nejeden podnikateľ. Možností ako dosiahnuť tento cieľ je niekoľko. Jedným z nich je nasadenie CRM systému.
Ak ste doteraz čítali naše články, zväčša sme o CRM rozprávali iba abstraktne. V poučkách sa však človek ľahko stratí. Preto sme pre vás pripravili prípadovú štúdiu na tému využitie CRM. Ukážeme si, ako ho využívajú jednotliví zamestnanci a ako konkrétnej firme šetrí čas.
Potrebujete CRM, no nechcete mať výdavky navyše? Potom logicky hľadáte CRM zadarmo. Ponuka CRM systémov je dnes pomerne široká. Jednotlivé riešenia sa od seba odlišujú viac alebo menej. V tomto článku sa pozrieme na zoznam najlepších zahraničných CRM systémov zadarmo.
Publikujte na CRM.sk
Portál CRM.sk prináša novinky a tipy zo sveta obchodu a predaja. Ak máte zaujímavé informácie, ktoré chcete na našom portáli zverejniť, kontaktujte nás.