Tagy, jednoduchá cesta pre poriadok v kontaktoch
Tagy v CRM systémoch sú malá nenápadná funkcionalita. O čo nenápadnejšie sú, o to väčší úžitok majú pri udržiavaní poriadku v kontaktoch. Ich používanie však musí podliehať niekoľkým základným pravidlám, aby ste sa neskôr nestratili v mori tagov. Preto, ak sa chcete vyhnúť zbytočným komplikáciám, prečítajte si článok o tom, ako tagovať kontakty.
Výhodou tagov je, že ich môžete vytvárať rýchlo, ľahko a prakticky bez obmedzení. Tieto benefity sa však poľahky vedia zmeniť na slabinu. Ak si totiž nedáte pozor a budete vytvárať tagy bez ucelenej koncepcie, za chvíľu sa v nich stratíte. Tým zároveň prídete o potenciál, ktorý táto funkcionalita v sebe ukrýva - zvyšovanie prehľadnosti a pomoc pri filtrovaní kontaktov. Preto je potrebné osvojiť si niekoľko zásad.
Vytvorte pevný zoznam tagov pre kontakty
Prvý krok pri postupe ako tagovať kontakty by malo byť vytvorenie pevného zoznamu tagov. Teda dokumentu v ktorom by boli všetky tagy zhrnuté aj s príkladom, kedy ich použiť. V prípade, že viete nastaviť prístupové práva na vytváranie tagov, využite túto funkciu. Zabránite tým situácii, kedy si každý kolega vytvára vlastné tagy.
Ako by mali vyzerať skupiny tagov?
- Informácia opisujúca nákupný stav - napr. Klient potenciálny, Klient, Klient VIP
- Jazyk - napr. Jazyk - SK, Jazyk - EN
- Produkt alebo služba - napr. Služba copywriting, Služba SEO, Služba konzultácie Zvoľte manažéra tagov
Úlohou manažéra je vytvorenie vyššie spomínaného zoznamu tagov. Zároveň bude zodpovedný za správnu implementáciu tagov do CRM systému, vrátane kontroly dodržiavania týchto pravidiel zamestnancami. V prípade, že do firmy príde nový člen, manažér tagov sa postará o to, aby ho naučil ako kontakty tagovať.
Nepoužívajte interné skratky
Interné skratky vyzerajú na prvý pohľad dobre. Namiesto zákazníka napíšete zak., copywriting nahradíte copy. atď.. Pri vytváraní vám ušetria niekoľko sekúnd času, pretože nemusíte vypisovať celé slovo. Problém však môže nastať, keď niektorú zo skratiek dlho nepoužívate a dostanete sa k nej po istej dobe.
Rovnako nepraktické sú interné skratky pre nových zamestnancov, ktorí môžu byť zmätení skratkami, s ktorými sa predtým nestretli.
26. júna 2017
Obrovský potenciál. Presne to pre vašu firmu predstavuje správne vybraný CRM systém. Nato, aby ste z neho získali maximum, musíte tento informačný systém vedieť správne používať. Predstavíme si preto niekoľko cenných rád, ktoré vám pomôžu využiť CRM systém naplno.
5 pravidiel pre úspešnú implementáciu CRM systému
Máte vrásky na čele, keď sa povie implementácia CRM? Pomôžeme vám. Stačí, ak si prečítate tento článok a budete presne vedieť, ako na úspešnú implementáciu CRM systému.
3 tipy, ako si udržať poriadok v pracovných kontaktoch
Kontakty sú základným kameňom každého CRM systému. Postupom času sa vám v nich môžu nazhromaždiť stovky či tisíce mien a firiem. Bez toho, aby ste sa v tomto množstve údajov vyznali, stráca váš CRM systém význam. Poďme sa preto pozrieť, ako si v kontaktoch udržať poriadok.
Ako si udržať zákazníka s využitím CRM systému
Udržať si zákazníka má svoje výhody. Nielenže znížite náklady na reklamu, ale zvýšite aj celkový objem predaja. Ide však o náročný proces, na ktorý je dobré zavolať si pomocníka - CRM systém.
4 znamenia, kedy začať používať CRM
Niekoho biznis je stále zaseknutý v časoch dávno minulých — v dobách, kedy sa kontaktné údaje zákazníkov hľadali v otočných vizitkároch, zoznam klientov sa evidoval v kartotéke a hory papiera na pracovnom stole vydali za menší les. Tento opis môže byť prehnaný. Nič to ale nemení na fakte, že niektoré spoločnosti stále používajú zastarané technológie a metódy na riadenie vzťahov so zákazníkmi.
Publikujte na CRM.sk
Portál CRM.sk prináša novinky a tipy zo sveta obchodu a predaja. Ak máte zaujímavé informácie, ktoré chcete na našom portáli zverejniť, kontaktujte nás.