Aké sú kľúčové vlastnosti CRM
Dobrý CRM systém má množstvo rôznych vlastností a aplikácií. Niektorý sa vďaka tomu hodí skôr pre menšie firmy, iný zas len pre veľké. Je však niekoľko vlastností, ktoré musí mať každý CRM systém. V tomto článku vám pomôžeme ľahšie si vybrať spomedzi širokej ponuky CRM softvérov.
CRM systém musí byť jednoduchý a prehľadný
Jednoduchosť a prehľadnosť sa radia medzi najdôležitejšie vlastnosti CRM. Nielenže sa komplikovaný CRM systém ťažko implementuje do firemných procesov, ale zároveň aj dlho trvá, kým si naň zamestnanci zvyknú. Ak je neprehľadný, užívateľom bude dlhšie trvať nájsť to, čo potrebujú. Preto pri výbere CRM systému hľadajte taký, ktorý v sebe kombinuje spomínané dve vlastnosti.
CRM musí mať širokú ponuku modulov a aplikácií
Ďalšou zo základných vlastností CRM systému je, že nahrádza niekoľko rôznych softvérov a zlučuje ich do jedného. Preto je dôležité, aby ste pri výbere nového CRM softvéru pozerali aj na ponúkané moduly a aplikácie. Vyhnete sa tak napríklad tomu, že na evidenciu obchodov budete používať CRM systém, ale na fakturáciu iný program.
Zároveň by sa moduly a aplikácie mali dať pridávať a uberať podľa potreby, aby tak zbytočne nezneprehľadňovali samotný CRM softvér. Šikovne má túto vlastnosť vyriešené napríklad SORTIO, kde si jednotlivé aplikácie inštalujete podľa potreby.
Mobilné CRM
Žijeme v dobe, kedy sa obchody riešia prakticky odvšadiaľ, kde je prístup na internet. Myslite nato aj pri výbere CRM systému. Ak máte mobilné CRM, môžete vy alebo vaši obchodní zástupcovia pohotovo reagovať na otázky zákazníka, pretože máte celú firmu prakticky vo vrecku. Zároveň si môžete rýchlo zapísať všetky poznámky priamo k danému klientovi alebo zadať k nemu súvisiace úlohy. Preto nezabudnite, že mobilita sa radí medzi kľúčové vlastnosti CRM
CRM musí byť aktuálne
Pri výbere CRM systému by ste mali prihliadať aj na to, či je vývoj tohto softvéru ukončený, alebo neustále prebieha. Potreba vždy aktuálneho CRM systému vychádza z neustále sa meniacich nárokov na biznis, ktoré sa následne prenášajú aj na CRM. V prípade, že budete používať softvér, ku ktorému nevychádzajú aktualizácie, môže sa vám stať, že vám bude chýbať funkcionalita, ktorá vás bude brzdiť v ďalšom rozvoji.
CRM musí byť bezpečné a spoľahlivé
Význam tejto vlastnosti CRM netreba obzvlášť vysvetľovať. Ak chcete mať svoje a zákaznícke dáta dobre chránené, vyberajte CRM systém, ktorý je hostovaný v cloude a prevádzkovaný u stabilného poskytovateľa, ktorý systém ďalej rozvíja. Nebudete sa musieť trápiť s vlastným serverom, správou alebo starosťami, že o dôležité dáta prídete.
22. júna 2017
Možno sa to stalo aj vám. Čítate odborný článok v časopise alebo dobrú knihu a zrazu narazíte v texte na skratka CRM. Chcete vedieť čo CRM znamená a aký môže mať význam pre vaše podnikanie?
Ako zvýšiť zisk firmy využitím CRM systému
Ako zvýšiť zisk firmy? To je otázka, nad ktorou sa zamýšľa nejeden podnikateľ. Možností ako dosiahnuť tento cieľ je niekoľko. Jedným z nich je nasadenie CRM systému.
Ak ste doteraz čítali naše články, zväčša sme o CRM rozprávali iba abstraktne. V poučkách sa však človek ľahko stratí. Preto sme pre vás pripravili prípadovú štúdiu na tému využitie CRM. Ukážeme si, ako ho využívajú jednotliví zamestnanci a ako konkrétnej firme šetrí čas.
Potrebujete CRM, no nechcete mať výdavky navyše? Potom logicky hľadáte CRM zadarmo. Ponuka CRM systémov je dnes pomerne široká. Jednotlivé riešenia sa od seba odlišujú viac alebo menej. V tomto článku sa pozrieme na zoznam najlepších zahraničných CRM systémov zadarmo.
Veľa podnikateľov si myslí, že CRM systémy sú len pre veľkých hráčov. Spoločnosti so stovkami zamestnancov a s miliónovými obratmi. Nie je to celkom pravda. CRM si nájde svoje uplatnenie aj v malej firme.
Publikujte na CRM.sk
Portál CRM.sk prináša novinky a tipy zo sveta obchodu a predaja. Ak máte zaujímavé informácie, ktoré chcete na našom portáli zverejniť, kontaktujte nás.